• Social
  • woensdag 13 augustus 2014

    Burn Book | DIY

    Hey! Vandaag laat ik een leuke DIY zien. Namelijk de "Burn Book" van Mean Girls! En toevallig gaan we ook al bijna weer naar school en dus kan je dit boekje bijvoorbeeld gewoon gebruiken voor school.
    Het was echt super leuk om te maken, dussss laten we beginnen!

     
    Burn Book van Mean Girls:
    Bron



    Benodigheden:
    ♥ Roze verf + kwast
    ♥ Een boekje waar je op kan verven (die van mij komt van de Hema)
    ♥ Lijm
    ♥ Schaar
    ♥ Zwarte pen (bij mij werkte een zwarte balpen wel gewoon fijn, maar een zwarte fineliner niet echt goed, maar je zou het wel kunnen proberen)

    Als eerst pak je het boekje die je hebt gekocht. Dat boekje ga je roze verven. (Of een andere kleur die jij leuk vind☺) Omdat mijn boekje van die 'ringetjes' had, was het soms een beetje moeilijk om alles te kunnen verven, maar met een dunne kwast ging het wel gemakkelijk.
    Zorg ervoor dat je de bladzijdes niet raakt met de verf, je kan bijvoorbeeld een stuk krant of karton onder de kaft zetten die je als eerst verft.

    Ik heb 2 lagen verf gebruikt.

    Ik heb het een nacht laten drogen. Toen het helemaal droog was, zocht ik een plaatje op van de Burn Book op Google en die printte ik uit. Je kan natuurlijk ook zelf letters uit magazines knippen en dat gebruiken op de kaft. Maar je kan net als ik ook gewoon het plaatje gebruiken en ik zal het plaatje ook wel even in dit bericht zetten:

    Bron

    Ik heb de letters en de lippen uitgeknipt. Maar toen ik de lippen knipte, had ik het eerst zonder roze achtergrond uitgeknipt, maar later besloot ik om toch een roze achtergrond te nemen en dus had ik 'm opnieuw uitgeprint en uitgeknipt.

    Wanneer je alles hebt uitgeknipt, ga je beginnen met het plakken van letters op het boekje.
    Als alles er goed op is geplakt, ga je met de zwarte pen, tekeningetjes maken op het boekje. Ik heb geprobeerd om zoveel mogelijk dingetjes erop te tekenen die de Burn Book van Mean Girls ook had, maar ook had ik er dingetjes bij bedacht, en dan kan jij ook doen. :) Dit is dan ook het eindresultaat van mijn boekje.

    Geen opmerkingen:

    Een reactie posten